چند نکته برای یک قهوه با کیفیت 1401/08/14

چند نکته برای یک قهوه با کیفیت

شما برای داشت یک قهوه با کیفیت چه نکاتی را رعایت می‌کنید؟ 

علاوه‌ بر کیفیت دانه قهوه، مهم است به نکاتی در زمان دم‌آوری قهوه توجه کنیم. در این مقاله سعی کردیم به چند نکته مهم که کمک می‌کند یک قهوه با کیفیت و متفاوت را تجربه کنید بپردایم. 

 

1- برای از بین بردن بوی کاغذ فیلتر، قبل از افزودن قهوه آسیاب شده، درون قیف فیلتر آب گرم بریزید (همزمان فنجان را هم گرم می‌کنید). 

2-  تا آنجا که ممکن است کتری را نزدیک به دم‌افزار نگه دارید، آب را آهسته و یکنواخت روی قهوه بریزید. به صورت دایره های هم سطح، از وسط قهوه شروع کنید و به اندازه یک سکه به سمت بیرون حرکت کنید 

3زمان دم کشیدن قهوه‌‌ها بسته به درجه برشته‌کاری آنها متفاوت است که از ۲:۳۰ تا حداکثر ۴ دقیقه زمان میبرد. 

 4-نکته مهمی که باید به دنبال آن باشید استخراج متوسط عصاره قهوه است ​یعنی نه خیلی سریع و نه خیلی طولانی باید قهوه عصاره‌گیری شود. درین صورت فنجان شما دارای تعادل طعمی دلپذیرتری است. 

 5- تازه بودن قهوه، بسیار تاثیرگذار در دریافت طعم و عطر‌های دلپذیر هستند و سعی کنید قهوه خریداری شما در تازه‌ترین حالت ممکن باشد. 

6- استفاده از آب تصفیه شده نیز می‌تواند طعم بسیار بهتری برای شما به ارمغان بیاورد زیرا حدود ۹۵ تا ۹۸ درصد نوشیدنی شمارا آب تشکیل میدهد و توصیه ما استفاده از آب‌های آشامیدنی شرکتی برای تهیه قهوه با کیفیت است. 

7- سعی کنید یک آسیاب خانگی تهیه کنید و دانه قهوه خریداری کنید، و به اندازه هر بار  قهوه آسیاب کنید زیرا دانه آسیاب شده قهوه با سرعت بیشتری عطر و طعم خود را از دست می‌دهد.  

8- قهوه خود را دور از اکسیژن و نور نگهداری کنید، زیرا مجاورت قهوه با اکسیژن و نور در روند کهنه شدن قهوه تاثیرگذار و باعث از دست دادن طعم و عطر قهوه میشود. 

در کنار نکاتی که به آن اشاره کردیم، نکته دیگر برای داشتن یک قهوه با کیفیت میدانید در اینجا با ما به اشتراک بگذارید. همچنین مطالعه این مقاله را برای آشنایی بیشتر باقهوه به شما پیشنهاد میکنم

 

 

 

 

 

 

تگ‌ها: